CAPITULO 6

8 december 2013 - Puerto Madryn, Argentinië

Hola vanuit Puerto Madryn! We zijn hier nu anderhalve dag en het is prachtig weer al staat er wel een loeiharde wind, maar dat is bijna altijd zo. Deze kant van Patagonia is droog, vlak en dor. De heenreis met de bus duurde bijna 20 uur!!! We vertrokken ’s avonds vanuit Buenos Aires en hadden een cama suite geboekt, dat is een hele brede stoel die helemaal plat kan, dus dat was wel ok. Ik heb denk ik wel eventjes geslapen maar niet veel. Maar ben gewoon een slechte slaper, Erica daarentegen slaapt best. Er werd ook eten geserveerd en dat was niet zo geweldig, alleen de kipschnitzel vonden we alle2 heerlijk. En natuurlijk de wijn tijdens het eten en champagne toe.

Maar eerst nog even de dagen ervoor, in Buenos Aires. Dinsdag een dagje Tigre, de delta boven Buenos Aires, Giethoorn in het groot, lekker geluncht aan het water en een leuk boottochtje gemaakt. Terug met het toeristen treintje en meteen daarna naar las Cañitas, een wijk die bekend staat om het uitgaansleven en de vele terrasjes op straat. Supergezellige dag gehad!   De eerste woensdag van de maand is er altijd een borrel in de Nederlandse kroeg,van Koning, ook in  Cañitas. Deze keer stond natuurlijk in het teken van Sinterklaas en warempel die was er ook!!!!! Het was dezelfde Sinterklaas die Nina vorig jaar in Showmatch had bezocht hahaha. Ook een facebook vriendje van ons uiteraard. Was een leuke avond, we hebben nog wat meer Nederlanders ontmoet. Pas over 3jen in mn bedje hahaha, dat was voor mij wel weer even wennen! Ieder jaar als ik in Buenos Aires ben wil ik even naar de dierentuin zoals mijn trouwe bloglezers wel weten. Traditie…. Ben helemaal weg van de mara’s die daar rondlopen, zo schattig. Normaliter kan ik me ook uren vermaken bij de Lama’s, je kan deze ook voeren met speciaal voer dat je koopt. Ze staan wel achter hekken maar je kunt via een houten gootje de brokjes voer naar hun toe rollen. Of je rekt jezelf heel erg uit en dan kan je het brokje uit de hand voeren. De lama’s waren wat drukker dan normaal en een dame kreeg een kwatje over haar heen, wij lachen natuurlijk. Het volgende moment  zag ik een grote Lama die zijn staart optilde en in een flits van een seconde zag ik een enorme groenbruine straal naar beneden komen met zo een rotgang, dat er een klein gedeelte daarvan op mijn voorhoofd spatte, terwijl ik zo’n 2 meter ervan af stond. Ja en wat er dan door je heen gaat………Eigenlijk bleef ik best koel en hield mezelf gewoon voor dat het eigenlijk niet zo erg was, dat zoiets wel vaker kon gebeuren en maar een beetje stonk, maar ondertussen wel heel dringend aan Nina om een tissue vroeg en handen gel…………….nu probeer ik er maar niet meer zoveel aan te denken. Ben wel blij dat Lama’s vegetarisch zijn, want een rottend kadaver op mn voorhoofd was nog minder geweest! Maar goed, de rest van de dag was erg gezellig zo samen met mn kind. Die mij overigens vandaag appte dat ze voor 8 dagen weer op reis is. Dit keer Rio, de Bahama’s en Miami, wat vervelend weer…..

Gisteren dus hier aangekomen in hostel La Tosca waar ik nu dit verslag lig te typen op een ietwat klein bedje in een berghok. Boven mij hangt het bed van Erica. De gedeelde badkamer is naast ons. Net helemaal verbaasd dat er zomaar een onbekende in liep! Maar het heeft wel wat, natuurlijk super goedkoop, nog geen 10 euro pp per nacht. En in de gemeenschappelijke ruimte loopt iedereen een beetje te koken of gezellig te kletsen. Er is een hele gezellige tuin met ligstoelen en een hangmat. De eigenaren zijn heel erg vriendelijk! We zijn net terug van het strand, gezandstraald en wel, we hebben net een lekker visje gegeten want dat kan hier natuurlijk goed!  Morgen een excursie geboekt naar Peninsula Valdez, waar we met een boot de zee op gaan naar de walvissen! Maar dat komt in de volgende blog!

Doe er een paar nieuwe fotootjes bij , in mapje Puerto Madryn , de rest komt nog .

Vele besos vanuit Puerto Madryn!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Erica:
    8 december 2013
    Leuk Marlies. Vooral dat verhaal van die lama..... Ik lees het nu pas ;)))))
  2. Jolanda:
    8 december 2013
    Wat een avontuur dit. Hahaha lachen met die Lama wel heeeeel vies.Wat klinkt het heerlijk allemaal.Hier lekker fris, de aankomende week voor het eerst echt nachtvorst.Vanmorgen naar eerste kerstmarkt geweest was leuk. Geniet lekker verder dan geniet ik mee x
  3. Renee:
    9 december 2013
    Oh, oh Mies, ik word steeds nieuwsgieriger naar Argentina! Vind het zo leuk om jouw reisverslag te lezen. Lama's! Ik had als klein meisje een poncho van lamahaar, heel mooi en heel zacht. Mijn tante, oom en neefjes, nichtjes woonden in Argentinië toentertijd. Vind het zo fijn voor je dat je zo'n geweldige tijd beleeft! En lekker doorschrijven hoor! Besitos xxx
  4. Rutger:
    11 december 2013
    Jee Mies, wat een mooie reisverslagen en wat maak je een hoop mee! Ben benieuwd of je echt al walvissen hebt gezien......Walvisvlees schijnt ook wel lekker te zijn. Hoop dat je nog mooie dingen gaat zien en meemaken.
    Gr.
    Rut en rest
  5. Jet:
    12 december 2013
    Lieve Mies,
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Jullie hebben al zoveel gedaan en nu is de grote reis eigenlijk nog maar net begonnen. Heel veel plezier met alles wat je nog gaat beleven!
    Liefs, Jet
  6. Lena:
    14 december 2013
    He Miesje, te gek allemaal!!!! Wat een belevenis!!!!! Keep on wrighting!!!!! Het grote avontuur gaat beginnen! Geniet geniet geniet!!!! Dikke kus voor jullie beiden. XXX