CAPITULO 4

23 november 2013 - Buenos Aires, Argentinië

Omdat Erica haar Spaanse lessen dinsdag eindelijk, na ziekte etc  van haar lerares , om zes uur weer begonnen, hadden we een kort programmaatje.  Eerst ’s ochtends weer wat boodschapjes gedaan en een wasje en ’s middags Erica opgehaald en van uit haar huis naar de wijk Abasto gelopen. Abasto is een vrij oude wijk, Nina heeft er ook nog een half jaar gewoond, die eigenlijk bekend is om twee dingen, nl het prachtige winkelcentrum, gevestigd in een oud pand wat vroeger een soort veiling huis was voor oa groenten en vlees.  Het tweede betreft Carlos Gardel, eigenlijk de bekendste tangozanger die er heeft bestaan. Ik ben erg weg van hem en ik zal dus ook een video plaatsen van zijn bekendste lied, Volver!  Er is een klein museum over hem dat die dag natuurlijk gesloten was :-( ! In de shopping een  gezonde lunch, een wok met kip en heel veel groenten  voor vijf euro en toen weer naar huis gelopen. ’s Avonds was ik blij, want ook hier werd Nederland-Colombia uitgezonden! Jammer dat de Colombianen niet hebben gewonnen en Falcao, El Tigre, niet heeft gescoord!  Maar goed je kunt niet alles hebben en dit was al leuk.

Gisteren weer naar de sportschool geweest, jippie wat vind ik dat toch leuk! Not…… Op de terugweg de nieuwe Caras gekocht, een tijdschrift, waar Nina in stond tijdens een gala feestje van dat blad. Ik moet dat toch ook bijhouden, ga zo weer  even kijken voor andere bladen. Daarna afgesproken met Erica om te gaan eten bij Green Bamboe, een Vietnamees restaurant in Palermo Hollywood wat eigenlijk wat over ons budget was, dus dat wordt de komende dagen empanadas of zo. Wel een bijzonder restaurant, mooi ingericht, de serveersters helemaal in Vietnamese stijl. Supersjieke tent. Mooi opgediende bordjes en als extra service warme vochtige handdoekjes speciaal voor je handen, alleen mes en vork ontbraken, het was dus echt met stokjes eten , maar het was overheerlijk en verfijnd! Rond elf uur thuis en lekker gaan slapen. De volgende dag, vandaag dus, kwam de schoonmaakster weer en toen ben ik maar weer gaan sporten op mijn manier. Dat houd in een half uur heel erg stevig doorstappen op de loopband en daarna nog aan wat apparaten hangen en trekken.  Straks om zes uur afgesproken met Erica, lekker wandelen en op terrasjes zitten. Het is er prachtig weer voor!

Vandaag kreeg ik een appje van Erica dat haar lessen weer niet doorgingen en of ik zin had om mee te gaan naar het Carlos Gardel museum wat vandaag wel open zou zijn. Nou ieder excuus om niet te sporten is goed, maar mn lichaamsbeweging heb ik wel weer gehad, denk dat we al met al wel  zo’n 4 uur hebben gelopen, ben net thuis en lig lekker even op bed dit verslag bij te werken. Carlos Gardel museum was leuk maar je bent er zo doorheen. Om de excursie compleet te maken wilden we ook nog verder naar de begraafplaats waar hij ligt en een soort klein bedevaartsoordje is geworden.  Jullie zullen dat wel zien op de foto’s. We moesten wel een paar halte’s met de subte (metro) om er te komen.  Het is een enorme begraafplaats waar hij ligt met allemaal prachtige tombes. Het is zo groot dat je er ook met de auto doorheen kunt rijden, er staan nog net geen stoplichten! Nadat we de beste man zijn tombe hadden bewonderd, zijn we naar huis gelopen een heel eind en het was erg warm!  Na een heel stuk samen te hebben gelopen moest  Erica een andere kant op en ik ben de subte gaan opzoeken. Altijd bijzonder druk in zo’n metro wagon en er gebeurd van alles. Mensen die met hun gitaar zingend hun brood verdienen of jongleurs die hun kunsten laten zien. Of mensen die spullen willen verkopen, wat varieert van stickers, zakdoekjes, kleurboeken en scharen. Ze lopen langs en leggen dan hun koopwaar op je schoot in de hoop dat je het koopt. Zo niet dan pakken ze het weer van je schoot af. Of blinde mensen die door het gangpad schuifelen en vragen om een  paar pesos. Zielig eigenlijk.  Over het algemeen wordt er wel redelijk goed gezorgd voor de bevolking en de gezondheidszorg  is gratis! Nou zijn er wel veel mensen die wel een ziektekosten verzekering hebben  want die hebben dan meer mogelijkheden zoals één keer in de zoveel tijd een plastische ingreep hahaha! Toen we vanmiddag uit de metro stapte zag ik een klein verrijdbaar kantoortje waar je die dag gratis je gewicht, bloeddruk en suiker kon laten meten. Dit was wel in een iets armere wijk. Maar toch goed dat dat bestaat. Zo ik ga even een siëstaatje doen en daarna even wat boodschapjes doen !

Vandaag is het 23 november. Het is  erg warm, gelukkig staat er wat wind, maar het is vochtig en daar gaat mn haar zo lekker van pluizen :-(.  Gelukkig is het in mn app wel koel. Ben net terug van een biologisch  marktje in mijn wijk. Deze markt is altijd op verschillende locaties en nu toevallig 2 dagen in mijn wijk, Belgrano. Er is van alles te koop, van mosterd tot cakes, kruiden, sapjes, repen, vitamines enz enz. Ik wilde al heel  lang naar deze markt, ik ben lid van hun fb pagina. Druk en populair, op dit moment is er zelfs een verslag van op tv. Nou verslaan de Argentijnen zowat alles dus verbaasd ben ik niet hierover. Daarna even lekker een grote kop cafe con leche gedronken met een medialuna, heerlijk!  Erica met de subte weer naar huis en ik met de benenwagen want alles was vlakbij mijn app. Nina is er maandagochtend  vroeg pas. Ze heeft het heel erg naar haar zin. Ben vandaag ook nog even naar haar app geweest om de zure melk en rotte eieren te vervangen voor verse exemplaren. Ze woont in een enorm gebouw van 20 verdiepingen  en daarin denk zo’n 100 app, maar toen ik binnenkwam in de hal, ik heb sleutels, kwam de portero, soort conciërge al op me af om de lift voor me te halen en op het knopje van de 20e verdieping te drukken want hij wist wel wie ik was hahaha!

Zo dit was het weer, er staan wat nieuwe foto’s in album Buenos Aires 2 en een 2 nieuwe videootjes, 1 van Fuerza Bruta die Erica heeft gemaakt en 1 van Carlos Gardel met zijn beroemde Volver.

Abrazos !!!!!

1. Erica:
    23 november 2013
    Hi Marlies,

Wat beschrijf je het allemaal mooi! X
  2. Nathalie:
    24 november 2013
    Hee Marlies!

Mooie verhalen! Komen jullie nog terug...?!
    Hier waterkoud paar dagen geleden. Geniet van de zon en de temp!
    Groeten aan Nina.

Lfs van ons allen.
  3. Oop , Snoop, en Oom:
    24 november 2013
    Leuk verhaal weer, vanochtend konden we niet reageren, weer een gedoe met deze computer. Ik bel je morgen, zoals gesproken!Groeten van Snoop.
    Wat een goed blog; lekker gegeten in de beste tenten van BA; wij hebben vandaag rustig aan gedaan. Snoopy is heer en meester op Uranus 6; het is nog de vraag of je hem terugkrijgt als je weer thuis bent!!!! Liefs Opa.
  4. Jolanda:
    25 november 2013
    Hoi, leuk verhaal weer. Vandaag komt Nina, heerlijk voor je!! Wens jullie gezellige dagen toe. liefs Jo
  5. Lena:
    1 december 2013
    Hoi lieverd, bedankt weer voor je heerlijke verhaal. Wat fijn dat Nina gauw weer terug is. Kunnen jullie nog even genieten voor je aan jullie reis beginnen. Veel liefs voor jou en jullie!!! Kus X
  6. Ruud en tini:
    3 december 2013
    Hoi, wat ontzettend leuk om regelmatig iets van je te lezen.Nu op naar het avontuur.Geniet er van.We kijken uit naar de volgende blogg. Groeten van ons en natuurlijk ook voor Nina